Image from Google Jackets

De kallar det trots : om att vägleda små barn genom utveckling och uppror / Malin Bergström & Clara Linnros ; illustrationer av Lotta Sjöberg.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Swedish Publisher: [Stockholm] : Bonnier fakta, [2022]Manufacturer: 2022Description: 188 sidor illustrationer 22 cmContent type:
  • text
Media type:
  • unmediated
Carrier type:
  • volume
ISBN:
  • 9789178873791
Subject(s): DDC classification:
  • 155.422 23/swe
Other classification:
  • Dofaa
Summary: Den så kallade trotsåldern är en jobbig men viktig period i små barns liv. Den omfattar några intensiva år, från att barnet börjar kunna säga nej fram tills de är någonstans i fyraårsåldern. Samtidigt som barnet lär sig att gå, klättra och prata börjar det också uttrycka sin vilja. Ibland känns det som att det enda de vill är att bråka och trotsa!I ”De kallar det trots” beskriver barnpsykologerna Malin Bergström och Clara Linnros hur man med ett lyhört föräldraskap kan hjälpa barn, och sig själv, genom svajiga år. Det handlar om att lotsa barn utifrån barnets egen personlighet och dagsform snarare än regler. De kallar det trots, men det handlar inte om att bråka, utan om att barnet ska hitta sig själv, sin vilja och sin sociala kompetens.
Holdings
Item type Current library Collection Shelving location Call number Status Date due Barcode Item holds
Bok Vaggeryds bibliotek Fackböcker Barn & familj 155 (Browse shelf(Opens below)) Checked out 2024-06-11 455045420139E
Total holds: 0

Den så kallade trotsåldern är en jobbig men viktig period i små barns liv. Den omfattar några intensiva år, från att barnet börjar kunna säga nej fram tills de är någonstans i fyraårsåldern. Samtidigt som barnet lär sig att gå, klättra och prata börjar det också uttrycka sin vilja. Ibland känns det som att det enda de vill är att bråka och trotsa!I ”De kallar det trots” beskriver barnpsykologerna Malin Bergström och Clara Linnros hur man med ett lyhört föräldraskap kan hjälpa barn, och sig själv, genom svajiga år. Det handlar om att lotsa barn utifrån barnets egen personlighet och dagsform snarare än regler. De kallar det trots, men det handlar inte om att bråka, utan om att barnet ska hitta sig själv, sin vilja och sin sociala kompetens.